Już w przyszłym roku “Oderka” dostanie nową arenę. Co tam na Stadionie Opolskim?

Już w przyszłym roku “Oderka” dostanie nową arenę. Co tam na Stadionie Opolskim?

Rok 2024 zapisany zostanie złotymi zgłoskami w historii Odry Opole. Klub otrzyma bowiem nowy Stadion Opolski. Najnowocześniejszy obiekt piłkarski w Polsce przy ul. Technologicznej rośnie jak na drożdżach.

 

Ma on pomieścić 11 600 widzów. Pod trzema trybunami mieścić się będą szatnie dla zawodników, biura, pomieszczenia techniczne, punkty gastronomiczne i oczywiście toalety. Przewidziano także część komercyjną z lożami dla VIP oraz salami konferencyjnymi, dla potrzeb szkoleń i prezentacji. To wszystko usytuowane zostanie na pierwszym piętrze. Trzeba dodać, że nowa świątynia “Oderki” będzie pierwszym “zielonym” stadionem w Polsce.

 

Na dachu z trzech stron, zachodniej, wschodniej i południowej, zamontowane zostaną układy paneli fotowoltaicznych o mocy około 280 kW. Cały układ uzupełnią pompy ciepła oraz agregaty z funkcją kogeneracji – czytamy na stronach UM w Opolu.

 

Koncepcja powstaje w zgodzie z wytycznymi UEFA, kładącymi nacisk na niską emisję, naturalność klimatyczną oraz energooszczędność. To wszystko Stadion Opolski uczyni najnowocześniejszym w Polsce. Koszt utrzymania wyczekiwanej areny szacowany jest na ok. 2 mln zł rocznie. To dwa razy więcej niż wydatki związane z funkcjonowaniem “monumentu” przy Oleskiej 51, czyli tak naprawdę nie ma o czym mówić.

 

Budowlę stawia Mirbud, czyli firma, która w Opolu dawny Cieplak zmodernizowała na Toyotę Park. W Polsce znana jest z wykonawstwa Areny Gliwice i stadionu ŁKS-u Łódź, a w tej chwili pracuje nad nowym stadionem dla Wisły Płock.

 

Mimo premierowego ataku zimy dobrze idzie robota. Chodzi o prace związane z położeniem instalacji oraz wentylacji. Wewnątrz stawiane są także ścianki działowe. Rozpoczęto montaż oświetlenia, budynek jest szklony. Widoczna już gołym okiem stalowa konstrukcja jest praktycznie na ukończeniu.

 

Naciągnięta zostanie na nią odpowiednia membrana, która robić będzie za elewację, ale da też doskonały efekt wizualny. Co ciekawe, taka “sukienka” dodatkowo pełnić będzie rolę ekranu do wyświetlania wszelkiego rodzaju reklam czy projekcji wideo.

 

Zakład Komunalny w Opolu, który pilotuje całą inwestycję (208.731 mln brutto), już teraz poszukuje partnerów biznesowych, którym na stadionie wydzierżawi 18 specjalnych lóż. To działania wyłącznie komercyjne. Poniesione koszty mają się bowiem zwrócić w ciągu 5-6 lat, właśnie także poprzez podnajem powierzchni.

 

Bez względu na wyniki sportowe niebiesko-czerwonych, już teraz winszujemy rekordową frekwencję podczas pierwszego meczu opolskiej jedenastki na tym wyczekiwanym obiekcie. Ciekawość bowiem, to pierwszy stopień do piekła. Ach, gdyby jeszcze otwarcie Stadionu Opolskiego zbiegło się z awansem Odry do ekstraklasy… To by dopiero było!